petak, 3. listopada 2014.

JEDNOM BILI BRODOVI ALBONA I LABIN

Ime našeg grada u svoje su vrijeme nosili i brodovi, što je oduvijek bila posebna čast za gradove čiji su se nazivi pronosili svijetom.
Između dva svjetska rata, u doba Italije, istarskom je obalom plovio manji parobrod Albona. Njegovu sam fotografiju prvi put objavio sada već daleke 1987. godine u knjizi Kartoline z Labinšćine, u izdanju glasila Labinska komuna. Drugi snimak tog istog plovila, kartolina s palubom prepunoj otmjenih putnika, danas se našla u mojim rukama. Taj mali me događaj i potakao na pisanje ovih redaka. Nisu mi poznati detaljni podaci o tom brodu, kao ni njegova sudbina, ali sam načuo da je uplovljavala i u rabačku luku.Vjerojatno će više podataka o njemu otkriti neki "novi klinci", koje će zanimati naša prošlost.
Poznato mi je da je i za Jugoslavije plovio brod s imenom našeg grada koji se zvao Labin. Napravljen je 1948. godine u jednom engleskom brodogradilištu. Pod britanskom je zastavom ovaj teretni brod plovio do svibnja 1964. godine, kada ga u Londonu kupuje riječki brodar Jugolinija, kasnija Croatia line.
Samo predaha i sućuti radi, ovaj je poznati brodar odavno nestao kao još jedna žrtva loše vođene gospodarske politike Republike Hrvatske.
Brod Labin, ranije Ptamigan, nepoznati je fotograf snimio u riječkoj luci 1. kolovoza iste godine, točno u 9.25 sati.
Nije mi poznata njegova sudbina.






Nema komentara:

Objavi komentar